niedziela, 2 lutego 2014

Włoska uczta mięsno-warzywna



Miałam ogromną ochotę na danie z makaronem. 
Postanowiłam wykorzystać do niego wyfiletowane udka z kurczaka i mieszankę zdrowych i kolorowych warzyw..
Efektem byłam bardzo miło zaskoczona ponieważ mięsko wyszło bardzo soczyste i  rozpływało się w ustach, natomiast warzywa same w sobie są znakomite, więc jednym słowem:
 gorąco polecam! :)




Składniki:

  • 5 udek z kurczaka
  • 1 opakowanie mrożonych warzyw (np. włoska mieszanka)
  •  sól 
  • pieprz
  • pieprz cayenne 
  • papryka słodka
  • oregano
  • chili
  • kolendra
  • bazylia 
  • tymianek
  • granulowany czosnek
  • makaron (u mnie duże kolorowe świdry z pszenicy durum)
  • odrobina oliwy
  • 3/4 szklanki wody

Wykonanie:

Udka myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i usuwamy z nich kości.
Przyprawiamy solą, pieprzem, pieprzem cayenne, słodką papryką oraz oregano.
Odstawiamy do lodówki na ok 1 godzinę.
W woku rozgrzewamy odrobinę oliwy (lub głębszej patelni), układamy udka i obsmażamy na złoty kolor z każdej strony.
Kiedy są już ładnie zrumienione, dusimy je pod przykryciem ok 40 minut.




Kiedy udka są już miękkie, wtedy odlewamy nadmiar tłuszczu, który wytopił się z mięska.
Ponieważ ja nie toleruję tłustej kuchni dlatego odlałam cały tłuszczyk. 





Teraz czas na warzywa. Dodajemy całą zawartość opakowania ok 450 g. Całość doprawiamy solą, pieprzem, granulowanym czosnkiem, papryką słodką, bazylią, oregano, chili, tymiankiem i kolendrą.
Zalewamy wodą i dusimy pod przykryciem ok 15-20 minut.

Między czasie gotujemy makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu.
Na talerz kładziemy ugotowany makaron.
Na niego nakładamy warzywa z sosem i mięsem.








                                                                                                                                Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz