poniedziałek, 20 stycznia 2014

Ekspresowe mini pączki





Pączki, choć są bardzo kaloryczne, to nie potrafię przejść obok nich obojętnie.
Zajadałam się nimi będąc w ciąży i tak zostało mi do teraz.
 Ich smak wywołuje u mnie bardzo miłe wspomnienia.
Przepis który tu znajdziecie ma wiele zalet, np. wystarczają jedynie 3 żółtka, czas przygotowywania i oczekiwania jest naprawdę krótki, a ich smak jest rewelacyjny.

Polecam obejrzeć filmik instruktażowy.



Składniki:

  • 25 g świeżych drożdży (ja użyłam drożdży instant ok. 2 czubate łyżeczki)
  • 1/2 kg mąki pszennej 
  • 5 łyżek cukru
  • 250 ml ciepłego mleka
  • 3 żółtka
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią
  • 2 łyżki wódki
  • olej do smażenia

Wykonanie:

Jeżeli używamy świeżych drożdży, to musimy przygotować zaczyn. 
Drożdże dodajemy do mleka i wsypujemy 2 łyżeczki cukru oraz 1 łyżkę mąki. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok 5 minut. Wtedy jajka ucieramy z 3 łyżkami cukru i wszystko łączymy z pozostałymi składnikami.

Ja używałam drożdży instant dlatego jajka utarłam z 5 łyżkami cukru. Połączyłam je z mąką, mlekiem, drożdżami olejem, cukrem z wanilią oraz wódką. 
Tak przygotowane ciasto zagniatamy ok 8 minut lub wyrabiamy je w maszynie ok. 3 minut.
Ciasto odstawiamy do podwojenia swojej objętości.
Następnie rozwałkowujemy je na grubość ok. 1,5 cm i wycinamy kółka za pomocą małego kieliszka.
Kółeczka muszą wyrosnąć, zajmie im to ok. 15 minut. Po tym czasie smażymy je na oleju rozgrzanym do temperatury max. 180 stopni na złoty kolor z obydwu stron.
Usmażone pączusie układam na ręczniku papierowym aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.
Po wystygnięciu możemy je udekorować lukrem lub opruszyć cukrem pudrem.




                                                                                                                 Smacznego!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz