niedziela, 19 kwietnia 2020

Gofry





Dzielę się z Wami przepisem na gofry.
Gofry od roku kojarzą mi się wyłącznie z siostrzeńcem mojego Męża :)
Kiedy w zeszłym roku był u nas na wakacjach to nie było bez nich dnia, dosłownie.
Kiedy pytałam go na co ma ochotę zawsze słyszałam GOFRY.
W pewnym momencie śniły mi się po nocach i nie mogłam już na nie patrzeć. 
Ale sami powiedzcie? Czego nie robi się dla fajnego chłopaka :)
W tym miejscu należą się też podziękowania dla mojej dzielnej Córeczki, która chcąc nie chcąc przystawała na tę propozycje żeby dogodzić kuzynowi.
No dobrze, trochę się rozpisałam,
 więc nie przedłużając zaczynajmy...




Składniki:


  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 i 1/3 szklanki mleka
  • 3 łyżeczki cukru
  • szczypta soli

Wykonanie:


Do miski wrzucamy mąkę, proszek do pieczenia, cukier. Dodajemy żółtka, mleko i olej. Wszystko razem miksujemy.
W oddzielnej misce ubijamy na sztywną pianę białka ze szczyptą soli. 
Ubite białka dodajemy do masy i delikatnie ze sobą łączymy.
Do nagrzanej gofrownicy wylewamy odpowiednie porcje ciasta i pieczemy do uzyskania złotego koloru. 
Gofry studzimy na kratce.
Jeśli chodzi o dodatki to wszystko zależy od Waszych upodobań.

Propozycje:
  • cukier puder
  • owoce
  • bita śmietana i owoce
  • dżem
  • masło orzechowe
  • masło orzechowe i banany
  • krem czekoladowy
  • solony karmel (przepis tutaj) i banany





                                                                                                     Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Miło się czyta historię do danego przepisu.
    Przepis "od kuchni" :) i dodatkowy klimacik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za poświęcenie w przygotowywaniu gofrów dla mojego łobuza 😄😄

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za poświęcenie w robieniu gofrów dla mojego łobuza😄😄

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie robię te gofry. Mówię do Lesia:"robię według przepisu cioci Damaris ";on na to:"O,to dobrze,bo ciocia robi pyszne"😀

    OdpowiedzUsuń