czwartek, 23 stycznia 2014

Różany torcik z czekoladową pianką




Ja i moja rodzina nie przepadamy za słodkimi tortami, masami maślanymi itp.,
dlatego postanowiłam przygotować tort który nas nie zasłodzi a przy tym będzie miał ciekawą kwaskową nutę. 
Tak właśnie powstał Różany torcik z czekoladową pianką.  



Biszkopt:

  • 6 jaj
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kakao

Wykonanie:

 Białka ubijamy z cukrem i szczyptą soli na sztywną pianę do momentu całkowitego rozpuszczenia się cukru.
Do białek przesiewamy obie mąki, kakao oraz proszek do pieczenia i delikatnie przy pomocy łyżki łączymy wszystkie składniki.
Tortownicę o średnicy 26 cm (ja użyłam kwadratowej o boku 23 cm) wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i opruszamy delikatnie mąką. 
Biszkopt wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni C i pieczemy do tak zwanego "suchego patyczka" ok 20 min.
Ciasto (w formie) po upieczeniu spuszczamy z wysokości naszych kolan na podłogę lub deskę i odstawiamy do wystygnięcia.


Masa piankowa:

  • 330 ml kremówki
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki galaretki cytrynowej
  • 1/3 szklanki gorącej wody
  • 3 łyżki cukru pudru

Wykonanie:

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do przestygnięcia.
Galaretkę dokładnie rozpuszczamy w gorącej wodzie.
Kremówkę z przesianym cukrem pudrem ubijamy na sztywno.
Następnie delikatnie łączymy kremówkę z czekoladą i na końcu z rozrobioną galaretką.
Całość wstawiamy na 15 minut do lodówki.

Krem do zdobień:

  • 2 szklanki mleka
  • 2 budynie śmietankowe
  • 200 g masła (temperatura pokojowa)
  • 4 łyżki cukru pudru
  • opcjonalnie: 2 kolory barwników spożywczych

Wykonanie:

1,5 szklanki mleka zagotowujemy,a w pozostałej części rozrabiamy budynie. Kiedy mleko zaczyna wrzeć wlewamy budyń i mieszamy do momentu aż zgęstnieje.
Odstawiamy do wystygnięcia. 
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę i stopniowo łączymy je z wystudzonym budyniem.
(Ja podzieliłam krem na dwie części i dodałam do każdej inny kolor barwnika spożywczego)
Tak przygotowany krem wstawiamy do lodówki na przynajmniej godzinę.
Warto przygotować masę budyniową dużo wcześniej wtedy łatwiej będzie nam nią dekorować.



                                       Wykonanie Tortu:


Biszkopt dzielimy na dwie części.
Jedną część skrapiamy np. wodą wymieszaną z sokiem z cytryny lub tak jak ja to zrobiłam sokiem cytrusowym, następnie  smarujemy kwaskowym dżemem np. z czarnej porzeczki.
Wykładamy na to masę piankową i przykrywamy drugim blatem biszkopta.
Tak przygotowane ciasto smaruję z każdej strony kremem do dekoracji i wstawiam na ok. 20 minut do lodówki.
Po tym czasie wykorzystując pozostały krem możemy przystąpić do dekoracji. Ja ozdobiłam torcik różyczkami (posłużyłam się rękawem cukierniczym).









                                                                                         Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz