niedziela, 15 grudnia 2013

Kolorowo, smacznie i zdrowo

                              Wieniec brokułowy

          

Pyszne, zdrowe i bardzo efektowne danie. Pierwszy raz jadłam je u mojej przyjaciółki i od razu przypadło mi do gustu. Po małych modyfikacjach trafiło na mój stół i.. podobnie jak mnie, urzekło również mojego męża i córeczkę. Gorąco polecam i życzę smacznego!!!

Składniki:

  • 1 brokuł
  • 2 pomidory
  • 4 jaja
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • pęczek szczypiorku
  • 2 łyżki majonezu
  • 6 łyżek jogurtu typu greckiego
  • sól, pieprz   

Wykonanie:

Brokuł dzielimy na mniejsze różyczki i gotujemy  ok. 5 min. 
Pomidory kroimy w dużą kostkę.
Jaja gotujemy na twardo i również kroimy w dużą kostkę.

Czas zabrać się za przygotowanie sosu :)
Majonez mieszamy z jogurtem. Dodajemy jajka, posiekaną drobno cebulkę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz posiekany szczypiorek. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Sposób podania:

Tutaj wszystko zależy od naszej inwencji twórczej :)
Możemy ułożyć brokuł na dnie szklanej miski, na to pomidory i polać sosem.
Jednak moja ulubiona wersja to taka jak na zdjęciu. Układam różyczki brokuła dookoła talerza, następnie układam pomidory i na sam środek wylewam sos. 

                                                                                         Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz