poniedziałek, 16 grudnia 2013

Puszysty murzynek


Zdecydowanie najlepszy przepis na murzynka jaki wypróbowałam, a uwierzcie mi trochę ich już upiekłam :). Szukałam czegoś bardzo czekoladowego i puszystego. I oto jest! Jeśli ktoś tak jak ja lubi ciasta czekoladowe, to ten murzynek na pewno przypadnie mu do gustu. 
Gorąco polecam!!!


Składniki:

  • 200 g masła
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 5 łyżek kakao
  • 4 łyżki mleka
  • 4 jajka
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:

Masło rozpuszczamy w rondelku. Dodajemy cukier i mieszamy tak długo, aż się rozpuści. Teraz dodajemy mleko oraz kakao. Mieszamy do momentu uzyskania gładkiej konsystencji. (Wszystkie czynności wykonujemy na małym ogniu). Studzimy.
Białka ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i wlewamy 3/4 naszej przestudzonej masy. Miksujemy na najniższych obrotach tylko do momentu połączenia składników.
Reszta masy posłuży nam jako polewa. Ciasto wylewamy do foremki i wstawiamy do nagrzanego piekarnika.

Pieczemy w 200 stopniach przez 45 minut.


                                                                                                                 Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz